Teate seda mõttearendust:
Kui mehel on naine, siis on mees tuhvli all.
Kui mehel on auto, siis on mees kapoti all.
Kui mehel on raha, siis on mees luubi all.
Kui mehel on firma, siis on mees katuse all.
Kui mehel on võim, siis on mees kriitika all.
Kui mehel pole naist, autot, raha, firmat ega võimu, siis on mees naeru all.
Kui mees on naeru all, siis on mees peagi auru all.
Kui mees on pidevalt auru all, siis on mees lõpuks paadi all ja saab ometi kord elada muretult nagu linnuke oksa peal!
Aegu tagasi, kui paat oligi mehe teine (või esimene) kodu, olid tõepoolest paljud asjad karmimad ja õiglasemad. Kuna paat oli puust pidid mehed olema rauast. Ja kuna loodus ongi mehe tugevaks loonud, siis sai ka mees olla loomulik, sama naturaalne nagu on seda lind oksa peal.
Aga veel enne paadi alla jõudmist oli mehel lihtsalt kuusk. Kuusk on põhjarahvastel püha puu. Kuuse okste all leidis inimene varju ja kuusk ise andis märku, et temast võiks saada inimesele koda. Saigi. Ka suurem osa Preeriakoja Tipii raamlatte on jalal kuivanud kuusepuust.
Väljend “kuuse all” võiks meie põhjarahvaste pärimuse taustal olla vabalt uhke viide vabatahtlikust visiidist esiisade juurde selmet seostada seda vaesuse varjundiga. Kuusk ongi esimene kodu – kõige lihtsam ja loomulikum.
Moodsates terminites väljendudes vastab kuuse all või kuuselattidest kojas kükitaja tegelikult KISS (Keep it siple, stupid) ideele – loomulik ja lihtne:
Tuli, taevas ja maa,
liigsete vidinateta.
Saagem moodsateks – kohtume kuuse all!